//////

Polska kuchnia często nazywana jest bardzo tłustą i pożywną i rzeczywiście mamy w niej dosyć sporo kalorii. Na pewno nie można się w ten sposób odżywiać codziennie, można także niektóre dania nieco odchudzić, więc na pewno należy się zastanowić nad takimi rozwiązaniami, jakie mamy w tym zakresie do wykorzystania, a na pewno wiele na tym zyskamy. Na pewno takim daniem, które zaliczane jest do polskiej kuchni jest domowy bigos, ale także gołąbki, pierogi czy zwykłe dania obiadowe jak kotlety z ziemniakami i buraczkami do tego. Oczywiście stosowanie takiej kuchni to sporo wymagań i dużo kalorii. Warto jednak sprawić, by każdy taki obiad odbywał się w towarzystwie warzyw, jakie można podać na wiele rozmaitych sposobów. Może to być surówka, warzywa gotowane na parze czy świeże. Możliwości jest sporo, a wtedy na pewno nasze polskie dania wiele zyskają. Zamiast smażenia można zastosować duszenie, zamiast oleju zdrową oliwę, dzięki czemu na pewno więcej na tym zyskamy, a smak naszych potraw nie ulegnie aż takiej wielkiej zmianie. Należy także pamiętać o większych urozmaiceniach, jeśli chodzi o taką kuchnię. Bardzo często pojawia się w niej dużo ziemniaków, co należy od czasu do czasu zastąpić ryżem czy kaszą albo zdrowym makaronem a wtedy polska kuchnia nie będzie dla nas aż taka szkodliwa i na pewno należy wziąć to wszystko pod uwagę, a wiele na tym zyskamy i będziemy mogli się rozkoszować tradycyjnymi smakami. Jeśli zachowamy odpowiednią równowagę, to polska kuchnia nie będzie dla nas stanowiła żadnego problemu, warto jednak pamiętać o zasadach zdrowego żywienia, a wtedy na pewno wiele na tym zyskamy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *